Pro získání informací o dočasné pracovní neschopnosti zaměstnanců existují 3 možnosti:

  • služba VREP
  • datová schránka nebo
  • ePortal ČSSZ

A nyní k  těmto 3 možnostem podrobněji.

1. komunikace prostřednictví služby VREP/APEP

Zaměstnavatel se musí k využívání ePodání DZDPN zaregistrovat na ePortále ČSSZ nebo interaktivním tiskopisem Sdělení zaměstnavatele o pověření zaměstnanců k eSlužbám ČSSZ.

Zaměstnavatel musí mít komerční certifikát k zašifrování přenášených dat

2. komunikace prostřednictví datové schránky

Přihlašovací údaje pro ePortál ČSSZ se shodují s uživatelským jménem a heslem, která vyplňuje vlastník datové schránky na přihlašovací stránce Informačního systému datových schránek.

Při zadání požadavku „Přihlásit se" dojde k automatickému přesměrování na přístupové rozhraní datových schránek, kde klient vyplní přihlašovací údaje, a po jejich úspěšném ověření je přihlášen do ePortálu ČSSZ.

Zaměstnavatel požádá na tiskopisu Žádost o zasílání/zrušení zasílání informací o dočasných pracovních neschopnostech nebo službou ePortálu.

Notifikace budou chodit zaměstnavateli do jeho datové schránky, přičemž je možné nastavit zasílání do více datových schránek.

3. komunikace prostřednictví služby ePortál ČSSZ

Jedná se o přihlášení prostřednictvím NIA. Pro přihlášení se využívají přihlašovací prostředky přidělené poskytovatelem identit, kterým je Správa základních registrů, prostřednictvím portálu eIdentita.cz. Přihlášení je možné dvěma způsoby, a to cestou:

Při zadání požadavku „Přihlásit se" dojde k automatickému přesměrování na webový portál eIdentita.cz, kde klient zvolí způsob přihlášení a vyplní požadované údaje. Po úspěšném ověření je přihlášen do ePortálu ČSSZ.

Pro přihlášení k ePortálu ČSSZ prostřednictvím jména, hesla a SMS kódu je nutné si na portálu eIdentita.cz zřídit účet a ten poté aktivovat na pobočce CZECH POINT.